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SARGENT, Antwaun (Chicago, 1989)The New Black Vanguard. Photography between Art and Fashion

New York,  Aperture,  2019 - Prima edizione (First Edition)

Photographs by Campbell Addy, Arielle Bobb-Willis, Micaiah Carter, Awol Erizku, Nadine Ijewere, Quil Lemons, Namsa Leuba, Renell Medrano, Tyler Mitchell, Jamal Nxedlana, Daniel Obasi, Ruth Ossai, Adrienne Raquel, Dana Scruggs, and Stephen Tayo. Conversations with Shaniqwa Jarvis, Mickalene Thomas, and Deborah Willis250 four-color images / Fotografie di Campbell Addy, Arielle Bobb-Willis, Micaiah Carter, Awol Erizku, Nadine Ijewere, Quil Lemons, Namsa Leuba, Renell Medrano, Tyler Mitchell, Jamal Nxedlana, Daniel Obasi, Ruth Ossai, Adrienne Raquel, Dana Scruggs e Stephen Tayo. Conversazioni con Shaniqwa Jarvis, Mickalene Thomas e Deborah Willis. 250 immagini a colori

4to (cm 28,7x21,7),  pp. 312 Rilegato (hardback) Perfetto (Mint)

In The New Black Vanguard: Photography between Art and Fashion, il curatore e critico Antwaun Sargent affronta la trasformazione radicale che sta avvenendo oggi nella moda e nell'arte.
In un saggio riccamente illustrato, Sargent affronta una conversazione sul ruolo del corpo nero nel mercato; la contaminazione tra arte, moda e cultura nella costruzione di un'immagine; e le barriere istituzionali che sono state storicamente un ostacolo per i fotografi neri che hanno partecipato più pienamente all'industria della moda (e dell'arte).
Quindici portfolios presentano i più brillanti fotografi di moda contemporanei. Accanto a una serie di conversazioni tra generazioni, le loro immagini e storie tracciano la storia dell'inclusione e dell'esclusione, nella creazione dell'immagine nera commerciale, e allo stesso tempo propongono un futuro brillantemente ripensato.

The New Black Vanguard: Photography between Art and Fashion, curator and critic Antwaun Sargent addresses a radical transformation taking place in fashion and art today.
In a richly illustrated essay, Sargent opens up the conversation around the role of the black body in the marketplace; the cross-pollination between art, fashion, and culture in constructing an image; and the institutional barriers that have historically been an impediment to black photographers participating more fully in the fashion (and art) industries.
Fifteen artist portfolios feature the brightest contemporary fashion photographers. Alongside a series of conversations between generations, their images and stories chart the history of inclusion, and exclusion, in the creation of the commercial black image, while simultaneously proposing a brilliantly reenvisioned future.

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