Rif: 218968

FROMONT, Bérangère (Martigues, 1975)Except the clouds

Atene,  Void 2018 - Prima edizione di 500 es.

Fotografie in bianco e nero di Berangere Fromont. Citazione da Walter Benjamin, "Illuminations: essays and reflections" all'aletta della copertina

Design: Joao Linneu. Editing: Bérangère Fromont & Myrto Steirou. Copertina fustellata

8vo,  pp. 112 Brossura (wrappers)  Perfetto (Mint)

Athens is an oxymoron-city. Its flamboyant mythological heritage coexists with its dark and dramatic political-economic situation. Its sun shines with a thousand lights but crushes its streets. It is a blinding light that reveals its violence and its twilight faces. And yet we feel a life force much more intense than elsewhere. The idea of resistance takes on its full meaning. Bodies tirelessly rise up to face the chaos of history as one. In permanent revolution.

Atene è una città ossimoro. Il suo appariscente patrimonio mitologico convive con la sua oscura e drammatica situazione politico-economica. Il suo sole splende con mille luci ma opprime le sue strade. È una luce accecante che rivela la sua violenza e le sue facce crepuscolari. Eppure qui sentiamo una forza vitale molto più intensa che altrove. L'idea di resistenza assume il suo pieno significato. I corpi si alzano instancabilmente per affrontare il caos della storia come un unico corpo. In rivoluzione permanente.

80