Rif: 227673
TELLER Juergen, Ghesquiére NicolasSeason Three
Gottingen, Steidl 2015 - Prima edizione (First Edition)
Volume pubblicato in occasione della sfilata del 9 gennaio 2015, La Samaritaine, Parigi. Con 118 fotografie a colori a piena pagina
Bandella editoriale originale - Design: M/M Paris
8vo (cm 27x28,5), pp. 224 Brossura (wrappers) Perfetto (Mint)This, the third book in the celebrated series by Juergen Teller and Nicolas Ghesquière, artistic director of Louis Vuitton, proves that their audacious collaboration is as alive as ever. Perhaps more explicitly than its predecessors I Just Arrived in Paris (2014) and THE FLOW (2015), Season Three tells the story of a fashion collection as it evolves through photography (in this case Ghesquière's creations for Louis Vuitton Fall-Winter 2015/16). Divided into named chapters, the book shows the changing guise of the collection as Teller photographs it for different purposes and in individual moods: be it presskit photos, streetscapes and still-lifes, candid bathroom scenes, backstage and runway shots, a fashion editorial for AnOther Magazine, or the advertising campaign. As ever with Teller, his photos reveal an irreverent, sometimes brazen take on the world of luxury, and rethink the line between fashion and life.
Questo terzo libro della celebre serie di Juergen Teller e Nicolas Ghesquière, direttore artistico di Louis Vuitton, dimostra che la loro audace collaborazione è più viva che mai. Forse più esplicitamente dei libri precedenti "I Just Arrived in Paris" (2014) e "THE FLOW" (2015), "Season Three" racconta la storia di una collezione di moda mentre si evolve attraverso la fotografia (in questo caso le creazioni di Ghesquière per Louis Vuitton Fall-Winter 2015/16). Diviso in capitoli, il libro mostra la mutevole veste della collezione mentre Teller la fotografa come singoli stati d'animo: che si tratti di foto di presskit, paesaggi stradali e nature morte, scene in bagno, backstage e scatti in passerella, un editoriale di moda per AnOther Magazine, o la campagna pubblicitaria. Come sempre con Teller, le sue foto rivelano una visione irriverente e a volte sfacciata del mondo del lusso, e ripensano il confine tra moda e vita.
€60