Rif: 231727

MEYEROWITZ Joel, Braca LorenzoThe Pleasure of Seeing

Bologna,  Damiani 2023 - Prima edizione (First Edition)

Conversations with Joel Meyerowitz on sixty years in the life of photography. Il testo è una lunga conversazione fra il fotografo e Lorenzo Braca. 150 fotografie a colori e in bianco e nero

4to (cm 28,5x22),  pp. 216 Rilegato (hardback)  Perfetto (Mint)

Joel Meyerowitz is one of the pioneers of color photography, as well as an essential reference figure for street photography, large-format photography, and portraits. 'The Pleasure of Seeing. Conversations with Joel Meyerowitz on sixty years in the life of photography' is his first biography, the book offers a look behind the scenes of the life and career of one of America's photographic living legends. In conversation with historian and photographer Lorenzo Braca, Meyerowitz speaks vividly about his beginnings, studying art history, meeting Robert Frank, photographing on the streets of New York City with Tony Ray-Jones and Garry Winogrand, traveling extensively across America and Europe, learning from John Szarkowski, photographing at Ground Zero in 2001 and 2002, and about the most recent still lifes and self-portraits projects. The book contains over one hundred pictures, including Joel's most iconic photographs as well as new and previously unpublished material.

 

Joel Meyerowitz è uno dei pionieri della fotografia a colori, nonché una figura di riferimento essenziale per la street photography, la fotografia di grande formato e i ritratti. 'The Pleasure of Seeing. Conversazioni con Joel Meyerowitz su sessant'anni di vita fotografica" è la sua prima biografia e offre uno sguardo dietro le quinte della vita e della carriera di una delle leggende americane della fotografia. In una conversazione con lo storico e fotografo Lorenzo Braca, Meyerowitz racconta con vivacità i suoi inizi, gli studi di storia dell'arte, l'incontro con Robert Frank, la fotografia per le strade di New York con Tony Ray-Jones e Garry Winogrand, i lunghi viaggi in America e in Europa, l'apprendimento da John Szarkowski, la fotografia a Ground Zero nel 2001 e 2002, e i progetti più recenti di nature morte e autoritratti. Il libro contiene oltre cento immagini, tra cui le fotografie più iconiche di Joel e materiale nuovo e inedito.

59