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PARKS, Gordon (Fort Scott, 1912 - New York, 2006)Gordon Parks. The Making of an Argument

Gottingen - Pleasantville, New York - New Orleans,  Steidl - The Gordon Parks Foundation - New Orleans Museum of Art 2013 - Prima edizione (First Edition)

A cura di Russell Lord, con contributi di Susan M. Taylor, Peter W. Kunhardt Jr., Irvin Mayfield. Fotografie in bianco e nero di Gordon Parks

4to (29x25 cm),  pp. 136 Rilegato tela, sovracoperta (cloth, dust jacket)  Perfetto (Mint)

In 1948, Gordon Parks began his professional relationship with Life magazine that would last twenty-two years. For his first project, he proposed a series of pictures about the gang wars that were then plaguing Harlem, believing that if he could draw attention to the problem then perhaps it would be addressed through social programs or government intervention. As a result of his efforts, Parks gained the trust of one particular group of gang members and their leader, Leonard Red Jackson, and produced a series of pictures of them that are artful, emotive, poignant, touching, and sometimes shocking. From this larger body of work, twenty-one pictures were selected for reproduction in a graphic and adventurous layout in Life magazine.

At each step of the selection processas Parks chose each shot, or as the picture editors at Life re-selected from his selectionany intended narrative was complicated by another curatorial voice. Featuring contact sheets, proof prints and the published Lifearticle, Gordon Parks: The Making of an Argumenttraces this editorial process and parses out the various voices and motives behind the production of the picture essay.

Nel 1948, Gordon Parks iniziò la sua relazione professionale con la rivista Life che sarebbe durata ventidue anni. Per il suo primo progetto, propose una serie di fotografie sulle guerre tra bande che allora affliggevano Harlem, credendo che se avesse potuto attirare l'attenzione sul problema, forse sarebbe stato affrontato attraverso programmi sociali o interventi governativi. Come risultato dei suoi sforzi, Parks guadagnò la fiducia di un particolare gruppo di membri della banda e del loro leader, Leonard Red Jackson, e produsse una serie di fotografie che sono artistiche, emotive, toccanti e talvolta scioccanti. Da questo grande corpus di lavori, ventuno immagini sono state selezionate per essere riprodotte in un layout grafico coraggioso dalla rivista Life.

In ogni fase del processo di selezione, quando Parks sceglieva ogni scatto, o quando i redattori delle immagini di Life riselezionavano dalla sua selezione, la narrazione prevista veniva complicata da un'altra voce curatoriale. Con fogli di contatto, stampe di prova e l'articolo pubblicato su Life, Gordon Parks: The Making of an Argument traccia questo processo editoriale e analizza le varie voci e motivazioni dietro la produzione del saggio fotografico.

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