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ADAMS, Ansel (San Francisco, 1902 - Carmel-by-the-Sea, 1984)Yosemite and the Range of Light

Boston,  New York Graphic Society,  1979 - Prima edizione (First Edition)

Testo introduttivo di Paul Brooks. Un testo e 116 fotografie in bianco e nero di Anselm Adams

Firma autografa del fotografo all'occhiello (Signed by the photographer on the half title page)

4to (cm 31x39),  pp. 200 ca. Sovracoperta leggermente macchiata nella parte interna dall'umiditÓ (Dust jacket slightly stained on the inside from moisture. Canvas of covers a little discolored) Molto buono (Very Good)

Ansel Adams's photographs of the American wilderness have made him one of the most famous photographers of all time. In 1932, the artist founded Group f/64 along with contemporaries Imogen Cunningham and Edward Weston. The group devoted themselves to what they called “pure” or “straight” photography, which embraced a direct, sharply focused, and distinctly Western aesthetic. Adams was also pivotal in establishing the department of photography at the Museum of Modern Art and embraced an ethos of conservation throughout his career. Adams placed great value upon technical mastery; he evaluated gradations of light, manipulated degrees of exposure, and constantly experimented with new techniques.

 

 

Le fotografie di Ansel Adams della natura americana lo hanno reso uno dei fotografi più famosi di tutti i tempi. Nel 1932, l'artista fondò il Gruppo f/64 insieme ai contemporanei Imogen Cunningham e Edward Weston. Il gruppo si dedicò a ciò che chiamava fotografia "pura" o "diretta" (straight), che abbracciava un'estetica appunto diretta, nettamente focalizzata e distintamente occidentale. Adams fu anche fondamentale per stabilire il dipartimento di fotografia al Museum of Modern Art di New York. Adams dava grande valore alla padronanza tecnica; valutava le gradazioni di luce, manipolava i gradi di esposizione e sperimentava costantemente nuove tecniche.

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